
Volg je Track & Trace voor actuele informatie.
Al onze pakketten worden elke werkdag afgeleverd direct in het sorteercentrum van PostNL. Vooraf al aangemeld. Dit om bezorging zo snel mogelijk te laten verlopen. Bestel je op werkdagen vóór 20:00? Dan zal je pakket dus sowieso nog diezelfde dag aankomen bij PostNL en in hun systemen zitten.
Zijn er onduidelijkheden? Lees onderstaande vragen en antwoorden dan goed door. Is er vertraging bij je bezorging? Het komt goed! Helaas kunnen wij bij PostNL geen aanvullende informatie opvragen. We volgen dezelfde track & trace code als jij.

Belangrijkste aandachtspunten:
- Maandag is geen bezorgdag.
De eerste bezorgdag na het weekend is dinsdag. - Geen e-mail ontvangen?
Controleer je spam-box en markeer “[email protected]” als betrouwbare zender. - Op werkdagen vóór 20:00 besteld = dezelfde dag verzonden.
Geen zorgen. We vergeten echt niets. Je bestelling is echt onderweg. - Je track & trace code bevat alle informatie.
Wij weten helaas niet meer en PostNL geeft ook ons geen aanvullende informatie. - Het komt altijd goed!
We zetten alles op alles om je bestelling zo snel mogelijk bezorgd te krijgen!
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen?
Controleer je spam-box en markeer “[email protected]” als betrouwbare afzender.
Soms vernemen we dat (met name bij Hotmail/Live/Outlook) onze mailtjes in de spam-box belanden. Heb je geen e-mail ontvangen na je bestelling? Controleer je spam-box. Vergeet niet onze afzender ([email protected]) te markeren als betrouwbare afzender. Zo weet je zeker dat straks je track & trace e-mail ook gewoon aankomt.
Ook niets aangetroffen in je spam-box? In 99,9% van de gevallen is het dan waarschijnlijk dat je een typefoutje hebt gemaakt in je e-mailadres bij het bestellen. Geen probleem! Je bestelling wordt uiteraard ook bij een foutje in je e-mailadres gewoon verzonden.
Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
In de meeste gevallen: de eerste bezorgdag na bestellen (dinsdag – zaterdag).
Bestellingen die op werkdagen vóór 20:00 worden geplaatst, worden diezelfde dag nog verzonden. In de meeste gevallen betekent dit, dat je bestelling de volgende bezorgdag al bezorgd wordt. Bestellingen geplaatst in het weekend, worden op maandag verzonden. Let op: maandag is geen bezorgdag voor brievenbuspakketten. De eerste bezorgdag na het weekend is dinsdag.
Wanneer krijg ik mijn track & trace code?
Meestal dezelfde (werk)dag of de dag erna. Kijk ook in je spambox.
Direct na je bestelling sturen we je een bevestiging van ontvangst per e-mail. Heb je die niet binnengekregen? Kijk dan ook even in je spambox en markeer deze als “Geen spam” zodat je ook je track & trace mail krijgt.
Heel soms vernemen we van mensen dat ze noch in hun inbox noch in de spambox de bevestigingsmail hebben gehad. In 99% van de gevallen blijkt dat de besteller een foutje heeft gemaakt in het e-mailadres. Weet dat we in ieder geval elke bestelling altijd netjes inpakken en verzenden dus geen zorgen.
Er staat “Nog niet ontvangen of verwerkt door PostNL” – wat nu?
Dit betekent dat PostNL je pakket snel gaat verwerken.

Elke werkdag worden pakketten ‘s avonds naar het sorteercentrum gebracht dus geen zorgen, het is ECHT ontvangen door PostNL. Bij drukte kan het helaas soms langer duren voordat een pakket door PostNL ook verwerkt wordt. Dit kan in uitzonderlijke gevallen tot wel 5 werkdagen duren. Staat deze melding er na 7 bezorgdagen (+/- 10 dagen) nog? Neem dan contact met ons op. Eerder kunnen wij namelijk helaas niets voor je betekenen omdat PostNL anders een verzoek niet in behandeling neemt.
Mijn track & trace code geeft aan “bezorgd” maar ik heb niks ontvangen.
Dan komt het pakket later vandaag of morgen aan.

In de meeste gevallen gaan de pakketten met de reguliere post mee via PostNL. Track & trace meldingen kunnen hierdoor echter soms wat verwarrend zijn. De postbode scant de pakketten namelijk niet bij de deur, maar in het sorteercentrum. Hierdoor kan er soms al ‘bezorgd’ staan in de track & trace melding terwijl de postbode nog onderweg is. In 99% van de gevallen komt je pakket dan diezelfde dag of de dag erop aan. Tot slot: het kan zijn dat de postbode je boek bij een buurman of buurvrouw heeft bezorgd. Helaas gebeurt het nog wel eens dat je daar geen kaartje van krijgt dus vraag het even na in je straat.
Bezorging is niet gelukt
Dan komt het pakket de eerst volgende bezorgdag aan.

Om verschillende redenen kan het gebeuren dat een bezorger er alsnog niet aan toekomt je pakket af te leveren. Ook al stond er die dag “Wordt vandaag bezorgd” of zelfs al “Bezorgd” stond. In dat geval wordt je pakket de volgende bezorgdag (dinsdag t/m zaterdag) bezorgd.
Bezorgtijd onbekend
Je pakket is in de buurt. Het komt er snel aan.

Soms zien we dat pakketten weer terugvallen naar een status “bezorgdtijd onbekend”. Ook al stond er eerder nog wél een bezorgtijd. Dit betekent dat je pakket ofwel opnieuw door het sorteerproces moet ofwel daadwerkelijk onderweg is maar dat de bezorger een afwijkende route heeft. In dat geval is het niet zeker of het écht die dag gaat aankomen maar meestal lukt dit wel. Het goede nieuws is dat het in ieder geval in de buurt is.
Kan mijn pakket door de brievenbus?
Ja! Pakketten met één boek passen door een reguliere brievenbus.
Als je één boek hebt besteld, dan bezorgt de postbode het pakket gewoon in de brievenbus zonder aan te bellen. Voldoet je brievenbus of postgleuf in de deur niet aan de standaard afmetingen? Dan hangt het van de bezorger af wat er dan gebeurt omdat je eigenlijk moet zorgen dat je brievenbus(gleuf) aan de officiele maat voldoet. De postbode kan ervoor kiezen om aan te bellen, bij de buren af te geven ofnaar een pickuppoint worden gebracht. Indien dit laatste het geval is, dan krijg je hiervan bericht in de track & trace melding. LET OP: hier ligt het pakket dan maximaal een week voordat het retour gaat. Wees dus snel anders moeten we dubbele verzendkosten in rekening brengen. Een bezorger komt geen tweede keer langs.
Heb je meerdere boeken besteld dan is de kans groot dat je bestelling als groter pakket wordt verzonden en dan zal de postbode vrijwel altijd aanbellen. Ben je niet thuis? Dan zal het eveneens naar een pickuppoint worden gebracht.
Ik wacht al langer dan vier bezorgdagen, waar blijft mijn bestelling?
Onthoud: er zijn werkdagen en bezorgdagen.
De eerste bezorgddag na het weekend is dinsdag (maandag is geen bezorgdag). De bezorgers van PostNL doen hun uiterste best een pakket zo snel mogelijk te leveren, maar kan het soms tot wel vier bezorgdagen duren. Met een weekend en een maandag ertussen kan dat in een uiterst geval helaas een week zijn, al zien we dit echt zeer zelden door het jaar heen. In november, december en andere drukke tijden (zoals tijdens een lockdown) zien we in uiterste gevallen zelfs de bezorging oplopen naar 10 bezorgdagen. Helaas kunnen wij dit niet voorspoedigen en heeft ook navraag doen bij PostNL weinig zin. Wij hebben geen aanvullende informatie en kunnen die ook niet opvragen. In deze drukke maanden is alleen rustig wachten een oplossing. Onze ervaring is dat pakketten hoe dan ook altijd wel aankomen, zij het soms met vertraging.
Is je pakket een week na het verzenden (of 10 bezorgdagen in november, december of tijdens/rond een lockdown) van je bestelling nog niet gearriveerd, neem dan contact met ons op via [email protected] en vermeld daarbij je bestelnummer. Wij hebben geen extra informatie dan de track & trace code die jij ook volgt. Helaas is nagenoeg in alle gevallen het advies van PostNL om nog even te wachten, ook bij verzendingen die al een week onderweg zijn.

Reserve cadeau: print-vouchers
Een reserve cadeau
Voor het geval de bezorgers nét te laat zijn.
In zeer drukke dagen, zoals in de decembermaand, lukt het de bezorgdiensten niet altijd om bestellingen op tijd te bezorgen. Was je bestelling een cadeau? Print dan één van onderstaande vouchers uit. Zo kun je toch in ieder geval iets geven. We hebben vouchers gemaakt voor vier populaire boeken en een voucher waarin je nog niet verklapt wat het cadeau is 🙂